New Brunswick Digital Support for Active Job Seekers and Students / Accompagnement numérique pour les chercheurs d’emplois et les étudiants du Nouveau-Brunswick
Introducing the New Brunswick Digital Support for Active Job Seekers and Students.
This program consists of two services:
Digital Functioning
This will serve both job seekers and students with assessments, training, tutoring, and preparation in using digital tools in their employment search and education.
Digital Content
This will support students and their post-secondary institutions in converting necessary content to alternative, accessible formats. This includes:
- Paper to accessible PDF, Word, HTML
- Paper to audio files
- Audio to text on paper or accessible PDF, Word, HTML
- Non-accessible PDF to accessible PDF
- Conversion in French, English or others
These services will be available to all persons with a disability, as well as individuals who are supporting them while they are seeking employment or studying, and these services can be delivered face-to-face when needed.
Five Digital Content conversion stations will be made available across the province. One station will be in Fredericton, one in Moncton, one in Saint John, one in Bathurst, and one in Edmundston. Three additional mobile digital content stations will also be purchased and made available to ensure students with disabilities across the province have access and support in receiving digital alternative formats.
This program will allow us to provide temporary loan of equipment to job seekers. This will mark the first time that New Brunswickers will have access to technology while searching for employment.
To download a referral form, click here. Completed referrals can be sent to louisep@neilsquire.ca. If you have further questions, please contact us.
This post originally appeared on the AT Help Desk website.
Voici le programme Accompagnement numérique pour les chercheurs d’emplois et les étudiants du Nouveau-Brunswick. Ce programme se compose principalement de deux services:
Fonctionnement numérique
Celui-ci servira à la fois les chercheurs d’emploi et les étudiants avec des évaluations, de la formation, du tutorat et de la préparation à l’utilisation d’outils numériques dans leur recherche d’emploi et leur éducation.
Contenu numérique
Celui-ci aidera les étudiants et leurs établissements d’enseignement postsecondaire à convertir le contenu nécessaire en formats alternatifs et accessibles.
Ces services seront offerts à toutes les personnes handicapées, ainsi qu’aux personnes qui les soutiennent pendant qu’elles cherchent un emploi ou étudient. Ces services peuvent être offerts en personne au besoin.
Cinq stations de conversion de contenu numérique seront construites dans chacun de nos cinq bureaux soit : Frédéricton, Moncton, Saint-Jean, Bathurst et Edmundston. Trois autres stations de contenu numérique mobile seront également achetées et mises à la disposition des élèves handicapés de toute la province pour leur assurer l’accès et le soutien pour recevoir des formats de substitution numériques.
Veuillez noter que nous offrirons un prêt temporaire d’équipement aux participants à la recherche d’emploi. Ceci est nouveau, car c’est la première fois que les chercheurs d’emploi peuvent accéder à de la technologie tout en cherchant un emploi.
Cliquez ici pour télécharger le formulaire de référence. Lorsque complété, le formulaire peut être envoyé à : louisep@neilsquire.ca. N’hésitez pas à communiquer avec nous si vous avez des questions.
Ce message a initialement été publié sur le site Centre de dépannage TA.
Tags: AT HelpDesk, Atlantic Regional Office, New Brunswick, Solutions